Sætte dine bedste mund fremad!

Det virker mere og mere at så mange af disse online artikler vi se er meget akademiske, liste-orienteret eller de bare plain læses som gymnasiet calculus lærebøger. Mens mange af disse artikler er faktisk meget nyttigt og gavnligt og lad os have ingen tvivl om at forfatteren var yderst kvalificeret; læser de alt for ofte som en hvor-hen til–det-selv blueprint.

Hvad der mangler, er nogle karakter og personlighed eller bedre endnu hvad der er nødvendigt er forfatteren efterlade sit uudslettelige stempel af livserfaringer, sjove anekdoter og noveller. Jeg, for en, finder det både forfriskende og provokerende at læse noget der har en meget personlig spin fra forfatterens synspunkt typisk baseret på deres møder.

Billede tilgang til din artikel, som hvis du var at give en tale. Selv om emnet er ædruelig, vil kræve en overtone af alvor, er der altid plads til et par humoristiske tidspunkter, der kan ofte være kritisk i fanger din målgruppe og wowing dem endsige holde dem vågen. Dette er afgørende, uanset hvordan veltalende en højttaler eller hvor meget af en bemærkelsesværdig expert du kan være på dit emne/essay/foredrag mv. Det er også vigtigt at overveje at dit publikum kan have haft en prøver dag og deres grad af fokus og opmærksomhed kan allerede er blevet godt testet af den tid, du får dem.

For eksempel, skrev jeg en artikel et stykke tid tilbage med titlen “Konventionelle management vs Out-of-the-box tænkning”. Det henvises til ledelsesmæssige stilarter i lille virksomhed (ikke corporate) tilbage i slutningen af 80 ‘s og begyndelsen af 90 ‘s. På tidspunktet, jeg løb et par små kontorer med ca 15-20 personale hver og at være en overvejende salgs orienteret virksomhed, det var forpligtet til at ryste lidt op fra tid til anden eller de fik forslidt og kedeligt. To idéer, som jeg kom op med dengang. Bare i tankerne, at jeg var stadig i min 20 ‘ erne, så de kan synes en smule ned fra væggen. Et var at bruge en blok og tackle og hæve alle skriveborde og stole gennem ovenlys og op på taget for en skyfri uge af salgsteknik, mens drikke i North Vancouver bjerge og personalet virkelig reagerede og deres spiritus steg betydeligt. Den anden var en smule skør, men mit folk helt sikkert vidste aldrig vide, hvad de kan forvente efter jeg ringede et personalemøde på en nøgen strand og de, selvfølgelig havde et valg af at være tøj, valgfri.

Uanset kravet om dagen når skriver en artikel eller levere en tale – holde det lys og frivolic, hvor det er muligt- og det vil holde din målgruppe i spillet. Husk, kort sagt er bedre især hvis i tvivl og du får kun 15 eller mindre sekunder til at gøre et godt indtryk, – endnu mindre på papir – så sætte dine bedste mund fremad!

Leave a Reply